Karbonhidrat Hangi Besinlerde Bulunur?

Karbonhidrat, hayatımızı devam ettirmek için gerekli enerjiyi sağlayıp sinir sisteminin işlevini yerine getirmesine yardımcı olur. Kabonhidratları iki başlık altında inceleyebiliriz. Bunlar ‘iyi karbonhidratlar’ ve ‘kötü karbonhidratlar’ olmak üzere ayrılır. Doğal şeker türü içermesi iyi karbonhidratların özelliğidir. Vücut tarafından yavaşça sindirilir.


Sebzeler: Brokoli, havuç, yeşil yapraklı ve lif oranı yüksek sebzeler

Meyveler: Elma, muz, çilek, böğürtlen başta olmak üzere tüm meyveler

Bakliyatlar: Fasulye, bezelye, mercimek vb

Yemişler: Badem, ceviz, fındık, makademya fındığı, yerfıstığı vb.

Tohumlar : Chia tohumu, kabak çekirdeği vb.

Tam Tahıllılar: Kinoa, yulaf, esmer pirinç vb.

Kök Bitkiler: Patates, tatlı patates vb.

Bu gıdalar, karbonhidratlı yiyeceklerdir ve vücudun ihtiyacı olanı karbonhidratı karşılamaya katkı sağlarlar.


23123

Karbonhidratın Zararları
Aşırı karbonhidrat tüketimi insan vücudunda birçok olumsuz etkinin ortaya çıkmasına sebep olur. Bunlardan en önemlisi vücutta kalori fazlalığı yaratmasıdır. Kek, kurabiye ve hamur işleri içerisinde rafine formları barındırdığından tüketim açısından fazla tercih edilir. Dengeli beslenme düzenini bozan en önemli unsur karbonhidrat ve türevlerinin aşırı tüketilmesi olarak gözlemlenmektedir. Karbonhidrat tüketiminin aşırıya kaçması özellikle rafine karbonhidratların tüketilmesi kan şekeri oranındaki dengesizliği meydana getirir. Karbonhidrat doğrudan şeker hastalığıyla ilgilidir. Bu da demek oluyor ki aşırı tüketimi şeker hastalığıyla beraber birçok hastalığı beraberinde getirebilir. Her gün karbonhidrat alınmaması gerekir ve tüketilirken dikkatli davranılması gerekir. Vücudun ihtiyacı olan kadar karbonhidrat tüketimi sağlanmaktadır.